Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Dokud budou na kandidátce ODS lidi jako je třeba Němcová, tak mají peška - ode mne hlas nedostanou. A je to hrozné - pár dní před volbama a já si nejsem jistý, koho budu volit.

4 0
možnosti

P10e98t26r 84S85k24á53c14e48l

20. 10. 2017 0:20

Co tak http://www.stranazdravehorozumu.cz/ a další NEparlamentní strany? Tolik možností, jak dát výpověď neschopným chlapcům, kteří nás za 27 let přivedli tam, kde jsme....Rv

0 0
možnosti
Foto

Celkem zajímavé shrnutí R^

S Jiřím Hynkem jsem byl na matfyzu v ročníku a taky na něj vzpomínám docela rád. I proto bych Realistům přál dobrý výsledek.

0 0
možnosti

P79e45t92r 11S66k13á46c18e70l

20. 10. 2017 0:21

Realisté - rychlokvasící strany vždy byly nebezpečné tím, že se na ně nalepili lidé jako na výtah do horních pater politiky.

1 0
možnosti

M87a54r85e93k 42Š52n36o66b57r

18. 10. 2017 10:55

Velmi se mi Váš článek líbí, v podstatě s ním souhlasím. U mně ve volebních kalkulačkách "zvítězili" Svobodní, ale spíše to vidím tak, že to hodím Realistům. Myslím si, že Svobodné tak trochu diskvalifikuje osoba Petra Macha. Nemyslím to ve zlém, ale podle mého to není lídr strany, který by dokázal strhnout i třeba obyčejné lidi, na mne dělá dojem takového akademika, byť s jeho názory většinou souhlasím. Jistou akademičnost a odtažitost od obyčejných lidí vidím u Petra Fialy a tady navíc i vidím problém historie ODS.

Dovolím si vypíchnout ještě jednu věc, o které píšete v souvislosti s hnutím pana Okamury. Referendum. Ano, pokud se někdo rozhodne volit toto hnutí třeba i kvůli názoru na referendum, musí být připraven na to, že by občas došlo na to, že proběhne referendum i s výsledkem, se kterým nebude souhlasit. To je demokracie.

2 0
možnosti

Naprosto brilantně položené argumenty! V podstatě jse "na papír" sepsal moje rozhodovací dilema a doplnil několika záležitostmi, které jsem "zevnitř" neviděl. Děkuji.

3 0
možnosti

Nádherné shrnutí jednoho úhlu pohledu. Každopádně já jdu volit SPD proto, že tahle země, pokud chce zůstat sama sebou, potřebuje skutečnou změnu. Tu mi bohužel ODS nenabízí a jejich vládnutí už jsme poznali. Pro mě je prioritou možnost účastnit se rozhodování, tedy referendu, byť by v první fázi mohlo pouze vetovat některé zákony. No a pak kontrola, odpovědnost a odvolatelnost politiků. Politici jsou placeníz našich daní, tedy jsou naši zaměstnanci a nevidím jeden jediný důvod, proč bych je mohl "kontrolovat" jenom jednou za 4 roky formou voleb. To je totiž pouhá iluze možnosti kontroly, které lidi uvěřili.

Za mě tedy SPD a ostatní jsou nevolitelní :-)

Hezký den :-)

5 2
možnosti

Změna nemusí být vždy změnou k lepšímu. SPD bohužel nemá žádný propracovaný program a láká voliče na jednoduchá hesla a vyhraněnou rétoriku. Mám obavu, že pokud by se dostali do vlády, byl by výsledkem jejich působení pouze chaos a zmar.

Přímá demokracie je fajn, ale má i své zápory - není moc efektivní (petice, příprava, kampaň a následná realizace u referenda trvají měsíce až roky), je drahá (jakkoli nadáváme na platy a pracovní morálku poslanců a senátorů, jakékoli celostátní referendum bude mnohem dražší), a v neposlední řadě je problematická v tom, že velká část voličů nemá pro kvalifikovanou volbu dostatečné znalosti a nedokáže tak domyslet všechny důsledky své volby (poslanci sice také ne, ale každý z nich má alespoň tým poradců, kdežto občan musí vystačit jen s vlastními znalostmi a mnohdy nepřesnými informacemi z médií). Takže referendum ano, ale jen jako mimořádný a nikoli každodenní prostředek řízení státu.

4 0
možnosti

ta nelogika proč nevolit SPD a proč to dát tunelářům a myslet si, že se změnili k lepšímu je ale velmi naivní

7 2
možnosti

P51e24t16r 41S50k97á31c36e62l

18. 10. 2017 0:36

Podle výčtu stran soudím, že autor je pod vlivem "exkluzívních" průzkumů, pod vlivem "modelů". Mohou tomu dávat názvy ještě vznešenější, stále je to názor jedné tisícovky lidí proti milionům voličů. Co tak mrknout se na skutečně nezávislé zjištění, jak smýšlejí voliči(?):

https://zpravy.aktualne.cz/domaci/zeleni-lakaji-zeny-pirati-muze-a-kscm-nema-nejstarsi-volice/r~d0f1101e8d7511e7b1a4002590604f2e/?utm_source=centrumHP&utm_medium=dynamicleadbox&utm_content=editor1-static&utm_term=position-0

2 0
možnosti
Foto

Tak jsem se tam podívala a je to opravdu nezávislé a velmi důležité zjištění: "Zjistili například, že nejlepší mínění o lídrech svých stran mají potenciální voliči SPD, ANO a pirátů." To by opravdu člověk bez toho průzkumu neřekl, že to tak u stran "jednoho muže" dopadne. :-/ A v podstatě i ty další údaje jsou vhodné tak pro sociology.:-)

0 0
možnosti

P89a87v26e34l 31G27ö81t12z89e

17. 10. 2017 21:49

Napsano jre to mozna hezky, ovsem ze by byla ODS volitelnou stranou, tak to ani nahodou. Samozrejme, pokud se to pise ve stylu predem mam vybraneho viteze, tak to sesmolim tak aby to vyslo, tak to jo. Pripomina mi to zazity business ODS a CSSD, vypsat vyberove rizeni tak, ze mi z toho vyjde zrovna ten muj oblibenec. Takze asi tak.

10 2
možnosti

Hm, kalkulačka nám dopadla plus mínus stejně, ale v dalších úvahách se s vámi rozcházím. Když jsem ODS volil posledně, dopadlo to tak, že jsem se pak styděl za to, co jsem udělal. A zatím mě nepřesvědčili o tom, že by došlo k nějaké výraznější očistě (respektive došlo k ní spíš mimoděk tím že nemají moc o něčem rozhodovat, ne nějakou vědomou snahou o vykopání těch špatných).

A já chci volit tak, abych se stydět nemusel, takže se budu držet shody s programem.

11 1
možnosti
Foto

Podle STEM se Svobodnými sympatizuje přes 12% lidí. Ale spousta z nich nás nechce volit s tím, že to je ztracený hlas. NENÍ! Paradoxně si 12% voličů myslí, že jich je méně než 5%. .. Nevěřte průzkumům - před volbami do Europarlamentu nám průzkumy přisuzovaly cca 1% a nakonec jich bylo přes 5. .... A i kdybychom se nakonec do parlamentu nedostali, tak ani potom to není ztracený hlas. Jen se promění ve státní příspěvek. Za námi nestojí žádný milionář a každá koruna na činnost je dobrá. R^

12 0
možnosti

I když s autorem moc nesouhlasím, s SSO má pravdu. S programem SSO sympatizuje hodně lidí, ale ne už se stranou

2 0
možnosti
  • Počet článků 13
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5500x
Jsem normálně pracující správce IT, táta od rodiny, sportovní střelec a cestovatel.